29.8.09

Moje nová práce v ANF DATA

Jak už někteří možná víte, na začátku srpna jsem nastoupil do nové práce do firmy ANF DATA, dceřinné pobočky Siemensu. A protože se mě někteří ptají, co tam vlastně dělám, rozhodl jsem se to tu popsat.
Popravdě, zatím po těch 3-4 týdnech nedělám nic. :-) Jen se zaškoluju a zaškoluju a přicházím na to, jak to tam uvnitř všechno vlastně funguje. Ale už vím, čeho se má práce bude týkat.
Ve firmě se budu spolupodílet na vývoji IMS, což je systém, který používají telefonní operátoři k zajišťování telefonních a datových spojů. Každému účastníkovi musí být např. při telefonování zařízeno spojení, musí se řešit kam volá, jak volá, zajistit nějakou dostupnost linky, účtování, ukládání všech těchto informací do databází atd. Hlavním rysem tohoto systému je, že veškerý tok informací bude založen na IP protokolu - vše bude mít nějakou IP adresu a bude se směrovat přes routery. Bude pak možné jít s mobilem, telefonovat někde venku, vstoupíte do místnosti, tam bude lepší wifi signál, tak se telefon přepojí na tuto síť, aniž byste jako volající něco postřehl. Nebude se rozlišovat mezi hlasem a daty, vše bude prostě nějaký datový přenos.
Takhle to možná zní jednoduše, ale celý systém je opravdu obrovský moloch plný různých funkčních bloků, zdrojáky celého IMS čítají milióny řádků. Proto také trávím týdny jen čtením dokumentace, teď už konečně i dokumentace vývojové, pomalu se pouštím do testů jednotlivých modulů. Podle kolegů prý plnohodnotné zaučení může trvat i 5 měsíců. No doufám, že mi to bude trvat kratší dobu.
Každopádně práce mě zaujala, vypadá to pěkně, zajímavě a kolektiv je tam taky fajn. Tak doufám, že se tam udržím i po zkušební době. :-)

2 komentáře:

Fruit řekl(a)...

Jen bych chtel upozornit na moznost, ze si tvuj blog precte kolega/nadrizeny z prace. Me se to stalo a uz jsem byl na koberecku :) Davej pozor na vynaseni informaci z pracovniho prostredi, i kdyz informace vypadaji nevinne. Nevim jestli je toto ten pripad, treba je obrazek vzaty z wikipedie :)

m1c4a1 řekl(a)...

Tak ten obrázek je obecný schéma IMS odněkad z netu. Detaily vynášet nebudu a ani nesmím, podepisoval jsem nějakej papír. Že to kolegové dřív nebo později objeví je docela dost možný, loni v AVGčku ten můj blog objevili cca po týdnu, co jsem tam pracoval. :-) Mně to nijak nevadí, píšu sem jen slušný věci. :D