13.2.08

Lenovo N200 - webkamera 2

Před nějakým tím týdnem jsem popsal, jak aspoň nějak rozjet webkameru pod notebookem Lenovo N200. Z funkčnosti jsem však dokázal vytáhnout jen to, aby jela ve Skype (který moc nepoužívám).
Teď jsem však zabředl do rozsáhlých manuálových stránek a Internetu a podařilo se mi rozjet webovou kameru v mplayeru/mencoderu! Takže se o to štěstí s váma hned podělím.

Pokud chcete jen přehrávat video z webkamery na obrazovku, použijte následující:
mplayer tv:// -tv driver=v4l2:width=320:height=240:fps=15:device=/dev/video0
Víc jak 12 fps se mi z toho nepodařilo dostat, takže těch 15 je taková normální horní mez. Doporučuji dát parametry driveru do konfiguračníhou souboru ~/.mplayer/config:
tv=driver=v4l2:input=1:width=320:height=240:fps=24:device=/dev/video0
tím budete moci spouštět webku přes mplayer je jednoduché:
mplayer tv://
No a pak už si s tím můžete hrát do libosti. Přes mencoder můžete nahrát svoje video:
mencoder tv:// -nosound -ovc lavc -o myvideo.avi
Bohužel se mi to nepovedlo rozjet i se streamováním zvuku, padá to. Zkoušel jsem toto, kdyby někdo věděl, jak to rozjet, ať dá vědět:
mencoder tv:// -tv driver=v4l2:width=320:height=240:device=/dev/video0:forceaudio:adevice=/dev/dsp -ovc lavc -oac mp3lame -lameopts cbr:br=64:mode=3 -o myvideo.avi
Další možností je využít přímo mplayer a jeho parametr -vo a nastreamovat si obrázky třeba do png, pak to převést do gifu a z gifů udělat animaci (programem gifsicle). Zkoušel jsem i -vo gif98a, ten ale má velmi omezené schopnosti a kvalita obrázků je mizivá. Takže výše uvedený postup:
mplayer tv:// -vo png -nosound
for i in *.png; do convert $i $i.gif; rm $i; done
gifsicle --delay=10 --loop *.gif > animace.gif
A je hotový gif s vaší animací v souboru animace.gif.

Aktualizace:

Tak pozor, zjistil jsem, jak z v4l2 zařízení, které má tato USB webkamera, udělat v4l zařízení! Jde o použití programu flashcam, více informací zde nebo přímo na stránkách projektu. Osobně odzkoušeno, video jede třeba i ve Flashi, který zvládá jen webkamery s v4l.

Žádné komentáře: