27.11.07

Lenovo N200 - webkamera

Včera se mi podařilo rozjet webovou kameru pod Linuxem na Lenovu N200 řady 3000. Není to sice ideální, ale ve Skype (verze 2 a výš) to funguje víceméně bez problémů. Tato řada obsahuje dle lsusb tuto webkameru
Bus 006 Device 003: ID 04f2:b013 Chicony Electronics Co., Ltd
V první řadě musíte mít v jádře zakompilovanou podporu Video for Linux. Dále je třeba povolená podpora Enable Video For Linux API 1 compatible Layer. Jádro (moduly) překompilujte. Nyní stáhněte balíček linux-uvc, buď přímo v rámci distribuce a nebo z http://linux-uvc.berlios.de. Nahrajte modul (modprobe uvcvideo), měl by se vám vytvořit soubor /dev/video0. Teď už bystě měli být schopni používat webovou kameru třeba pod Skype. Jinde jsem to nezkoušel, nemám jak a i tak webku moc nevyužívám, jen to chci pro dobrý pocit, že mi to jede, co kdyby někdy něco... :-) Zkoušel jsem to ve Flashi, ale tam to bohužel nefunguje, aspoň podle tohoto postu, co jsem našel (na druhou stranu, možná s tím něco dělat jde, viz tento odkaz, já si s tím ale nehrál).

Žádné komentáře: