12.9.07

Nové AP a switch

V pondělí se u mě stavil náš hlavní admin sítě, protože se plánovala výstavba nového přístupového bodu (AP) naší wifi sítě. Na střechu jsme nainstalovali novou anténu, na půdu se dalo APčko (nějaké Pentium na 100MHz s nějakými 30MB RAM - aspoň jde dobře vidět, na co se dá dát aktuální operační systém, zkuste tam dát Visty :-) A hlavně - tlustý koaxiální kabel, co mi vedl přes strop do pokoje, byl nahrazen menším UTP kabelem a jsem připojen přímo na AP! Nemusím už tedy řešit problémy se signálem, nalomeným pigtailem apod., co jsem řešil doposud.
Protože však mou síťovku obsadil kabel vedoucí z APčka, nemůžu dále distribuovat připojení bráchovi (a případným hostům). Rozhodl jsem se proto koupit si switch. Pro neznalé - jde o krabičku, která umožňuje šířit síťové připojení dalším počítačům.
Protože jde vlastně jen o 2 připojené počítače, neměl jsem na switch žádné zvláštní požadavky. Koupil jsem tedy asi to nejlevnější, co je k mání: Edimax ES-3105P s 5x RJ-45 a 10/100 Mbps. 3 porty se zaplnily a ještě mám 2 volné pro případnou návštěvu. Navíc mám na střeše AP anténu, takže se můžu údajně bez problémů připojit i bezdrátově.
Prostě se blýská na lepší časy, ještě ten notebook a budu nejšťastnější člověk pod sluncem. :-)

Žádné komentáře: