2.9.07

Odchází mi počítač

Včera v noci se mi stala taková nemilá věc - najednou přestal jet net. Poslední dobou se mi to stávalo stále časteji. Moje wifi karta ZCom XI-626 prostě potřebovala "restart", takže jsem musel vypnout připojení, odebrat modul, přidat modul, znovu resolvnout IP adresu... Jenže najednou to za večer udělalo tak 4x a pak už to IP adresu nechtělo načíst vůbec. Nepomohl ani restart počítače ani otestování karty ve Windows XP, v obou systémech to zhaslo na získávání IP adresy.
Navíc mi počítač občas dělá to, že při větším zatížení procesoru a současně při větším zatížení wifi karty zcela zatuhne, vyřeší to jen tlačítko reset.
Další den jsem jel k bratrancovi, vzal tam počítač a vrazil do něj jeho wifi kartu. Připojení se ani tak nechtělo zadařit. Podařilo se nám tedy připojit na nějakou nezabezpečenou síť, kterou tam náhodou má v dosahu, ale na tu naši síť to prostě nešlo.
Počítač jsem si vrátil domů a zkusil jinou věc - strčit wifi kartu do jiného PCI slotu. Učinil jsem tak a voila, síť naběhla! Tak snad to ještě chvíli počítač vydrží...
Bootnul jsem do Linuxu a pustil jsem tam z nějakých důvodů alsamixer. Jakmile jsem stiskl Enter, počítač opět kompletně zatuhnul a potřeboval restart. Vytáhl jsem tedy zvukovou kartu (nějaký chipset CMI8738, zvuk 5.1) a systém naběhl a zatím se drží. Ještě ji zkusím strčit také do jiného slotu (i když už jich tam moc není) a uvidíme...

Počítač už mám dlouho. Kupoval jsem ho někdy v 17 letech, takže před 6 lety. Měnil jsem na něm snad vše - vadnou paměť, přidal novej disk, shořela deska a koupil jsem ji komplet "novou" z bazaru včetně procesoru (teď tam je Celeron 1.1 GHz), časem odešla grafická karta, CD mechanika i zdroj. Jediné, co zůstalo původního, je stařičký 30GB disk Western Digital, který pořád šlape, ale má nějakou volnější šasi, mikro-ATX skříň a kabely.

Je tedy na čase koupit nový počítač. A už mám i vybraný model, je to IBM Lenovo N100. Vezmu našetřené peníze a ty, co si teď vydělám za projekt (doufám!) a koupím si ho. Sice bych za tu samou cenu mohl mít nadupanou mašinu doma, ale já nejsem zas takovej pařan a radši investuju do mobility než do výkonu. Ve škole i v případné budoucí práci se mi to bude hodit - informatik, co prezentuje svoji práci na průsvitkách přes meotar nepůsobí moc reprezentativně. :-)
Tak snad to to moje milované počítadýlko ještě vydrží, mám ho stejně rád. :-)

Žádné komentáře: