19.3.08

Peklo s Landou

Včera jsem došel z posilky a dostal jsem odkaz na jakési Peklo s Landou. Nejprve jsem k tomu byl skeptický, protože písničky Dana Landy nijak neposlouchám a jeho pověst nácka dolehla i ke mně a sám jsem si o něm jiný názor nedělal, neměl jsem proč. Po shlédnutí 1. dílu jsem se však rozhodl, že musím vidět show celou (24 dílů + několik různých reportáží z natáčení) a seděl jsem u toho snad 8 hodin v kuse. :-) A názor na Dana Landy se mi taky změnil, minimálně jsem poznal, že je to člověk, co má smysl pro humor.
O co vlastně jde? Peklo s Landou je life show, což je víceméně něco jako reality show, akorát že ty osoby nejsou snímány nonstop. Hlavními protagonisty je 5 lidí kolem 30 let, kteří mají fyzické a hlavně psychické problémy a snaží se pomocí velmi tvrdého tréninku thajského boxu dospět k lepší fyzické i psychické rovnováze a během 3 měsíců nastoupit na skutečný zápas v muay thai. Dostanou k tomu vše, co by si jinak dovolit nemohli: osobního trenéra Petra Macháčka, jednoho z průkopníku muay thai v ČR, psycholožku, vyšetření... Celý pořad provází Dan Landa.
Nebudu tu přesně rozepisovat jednotlivé díly, to bych zbytečně vyzradil. Divák vidí, jak se jednotliví protagonisté sbližují, profilují, vybarvují, jak se ukazují jejich charakterové klady a vady. Někteří z těchto lidí jsou psychicky nevyrovnaní - třeba potetovaný Ota, který si odseděl 5 let v kriminálu a nebo vztahovačný a sobecký Radek, i když uvnitř dobrý člověk, který svaluje vinu na ostatní (a proto začne být asi nejvíce nenáviděnou osobou). Každodenní tréninky a překonávání sebe sama (skok bungee jumping, adrenalinové sporty v Itálii) jim pomáhá stát se postupně jinou osobou.
Série obsahují typické prvky reality show - hádky a vyměňování názorů, psychické vypětí a nervy s blížícím se zápasem, kdy mnozí přemýšlí o odstoupení, někteří pak nenastoupí vůbec. Také se prolínají konflikty se štábem, protože i ten patří do jejich života. Každý člen show se snaží mimo thai boxu splnit i nějaký svůj jiný životní cíl: Oto chce být zápasníkem MMA, Radek by chtěl pomáhat lidem, Richard se v 37 letech naučit s počítačem, Míra se chce stát profesionálním fotografem. I s tím jim štáb pomáhá, snaží se jim ukázat cestu.

Osobně se mi Peklo s Landou líbilo, velmi originální nápad, i když cesta a úkoly v Itálii mě moc nenadchly, jako fanda kickboxu jsem radši viděl tréninky a jak je Petr Macháček prohání. Každá osoba má něco, ale nejvíc jsem se bavil u Otových hlášek. Pravda, tato show není vůbec nijak cenzurovaná a sprostá slova jsou tam na denním pořádku, ale nepatří to snad k životu?
Do finále se dostalo několik lidí a i když zápasy nedopadly třeba zcela příznivě, dokázali za 3 měsíce hodně - z nuly se dostat do formy na zápas a dokázat do něj nastoupit a zabojovat. Klukům fandím a ať jim to v dalším životě po show dopadne dobře, mají můj obdiv.
No a pro všechny zájemce samozřejmě odkaz na Peklo s Landou! ;-) Doporučuji samozřejmě pustit od 1. dílu.

Žádné komentáře: