20.3.08

Heavy Mental #6

Včera jsem se byl s Janou podívat na akci Heavy Mental #6 - Plug'n'Pray Edition. Začalo to v 9 večer, došel jsem tam až v 11 hodin. Viděl jsem představení zhruba 2 hodiny, což mně osobně stačilo. :-)
Heavy Mental je o ryze elektro hudbě, noisu, idm, dark ambientu - prostě takové ne zcela typické a poslouchatelné hudbě. Mně se taková hudba líbí, tak jsem si řekl, proč někdy nevylézt mezi lidi a nepodívat se naživo, jak se tento typ hudby dělá.
Nejsem nikterak vzdělaný ohledně tvorby hudby v této oblasti a jak to tam vlastně chodí. Co mně bylo jasné, že se tam tancovat nebude (ano, na některé hudební kousky se tancovat dalo, na většinu se dalo však jen trhaně kymácet a na něco se nedalo dělat nic). Připraveny byly židle a pohovky, do kterých se člověk pohodlně zabořil. Na plátně se promítala projekce, do ušních bubínků proudil noise.
Konkrétně jsem viděl interprety Matkore a Sonority. Matkore se schovával za masku čerta, prokládal elektronickou hudbu samply na elektrické kytaře, musím říct, že i vzhledem k hlasitosti to na mě byl noise až moc. :-) Pak nastoupil Sonority, který hrál více melodické melodie (aspoň zezačátku), ten se mi líbil daleko víc. Na ty jsem viděl i pár lidí tancovat.
Co mě však zaujalo, byly projekce. Ty člověk normálně při poslouchání doma nevidí. Projekce na plátně spočívaly v abstraktních mixech, zašumování a spoustě dalších efektů ničících obraz, který byl buď hodně hodně abstraktní a nebo jsem úplně nechápal, proč to tam vůbec je promítáno. Namátkou vyskakující parašutisti, lidi dobíhající tramvaj z 50. let, záběry na nalévající se šálek kávy, nápis "Rok 2000". Jak jsem se dozvěděl, "projektanti" často nemají s hrajícím mnoho společného, není to tedy domluvená projekce na konkrétní hudbu (kterou navíc autor prostě dělá za běhu). Takže hledat v tom hlubší význam je asi zbytečný, nejspíš je to tam proto, aby se lidi měli během těch několika hodin na něco dívat a neusínali :-) a zároveň v tom nehledali něco víc, než noise, rozbitý obraz.
Návštěvnost taky nebyla nijak vysoká, tak 30 lidí tam bylo. Přece jen to není mainstreamová záležitost, že ano. Celkově jsem ale spokojenej, že jsem se na něco takovýho byl podívat.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Doplnění - lidí tam bylo podle cca 80, takže to snad tak hrozný nebylo...