17.10.06

Rýsuje se mně téma diplomky

Dnes jsem si zašel za doktorandem zeptat se ho na nějaký informace ohledně bakalářky. Původně jsem chtěl dělat "Dynamické změny v terénu", což je nějaká ta simulace vzniku kráterů při dopadu, dopady kulek na stěnu apod. Je to navíc pro nějakou firmu, takže by to pak bylo i zaplacený. Bohužel, někdo mi to vyfoukl. :-(
Chtěl jsem pak ještě dělat nějakej fyzikální model reálnýho světa - prostě by na tělesa působily různý síly, gravitace, tření, teplota, měly by nějakou hmotnost, teplotu, zrychlení atd. atd., prostě co nejvíc tam toho nacpat. A všechno by to spolu spolupracovalo a tak. To mně bylo na konzultaci vyvráceno, že to již existuje v implementaci VRML, takže bych znovu objevoval kolo.
Z témat, co mě zaujaly, jsem si vybral "Simulaci mraveniště". A to asi budu dělat.

Nejde přímo jen o mraveniště, jde o nějaké objekty ("mravenci"), kterým bude moct být nastavováno jejich chování a podle toho se budou řídit. Příklad na ty mravence: budou pokládat jakési značky, pokud přes ně přejde někdo další, položí značku také a jde dál. Čím víc značek, tím jasnější cesta. Bez značek se budou pohybovat chaoticky. Pokud se objeví překážka, tak různé způsoby řešení, jak se přes ni dostat. Prostě taková kolektivní inteligence - mravenci se chovají podle nějakých lehkých pravidel, celkově to vypadá, jakoby mraveniště mělo svůj rozum.
Ještě jsem k tomu navrhl, že bych to mohl udělat jako nějaký jádro pro podobné simulace, pak by se na to mohly nabalit nějaké šablony, jednou třeba mraveniště, pak město a lidi v něm atd. To budu muset ještě zpřesnit.
Samozřejmě to bude mít nějaký grafický výstup, který by se lišil podle té používané šablony. Takže žádný projekt s miliónem řádků, co hodinu něco počítá a pak vyflusne výsledek, třeba 42. Pěkně si to zvizualizovat. :-) Snad mě to bude bavit.

Žádné komentáře: