29.10.06

Schumacher ze mě jen tak nebude

Ve středu a čtvrtek jsem měl zkoušky z autoškoly. Celkově to dopadlo neúspěšně - řidičák zatím nemám. :-( No ale pěkně postupně.

Ve středu jsem napochodoval pěkně na Kounicovu na magistrát, vyšlapal po schodech do 10. patra, počkal si na ostatní, pak jsme byli zavolaní do zkušební místnosti, kde jsem tak půl hodiny čekal, než bylo řečený moje jméno, dostal jsem nějakej papír a šel dělat testy. Byly úplně stejný jako na stránkách Ministerstva dopravy, včetně ovládání. Takže v tom nebyl problém, za 10 minut jsem to měl hotový a překontrolovaný, úspěšnost 100%. No a tradá domů, nic víc ten den nebylo.
Další den ve čtvrtek jsem vstával brzo, sraz jsme tam měli v 7:45. Dojel jsem tam, všichni jsme byli vyklepaní, protože technická část je horší než klikání na otázky. Inspektor jako lidumil nevypadal a šel z něj respekt... navíc přede mnou jednoho kluka vyhodil. Nastoupil jsem já, vytáhl jsem si otázku "Výměna kola u automobilu", to se mě jen zeptal, co udělám, když jedu s plným autem lidí, co udělám... no málem jsem zapomněl zmínit, že musí všichni vystoupit. :-) Pak to utnul a dal mi další otázku: "Popište geometrii kol" (nebo tak nějak). Hmm, tak u té jsem se zapotil. Chtěl slyšet nějaký termíny (že je geometrie to, jak jsou kola nakloněný, vybočený apod.). Já mu to ukazoval rukama, tu pozici kol, a za boha jsem si nemohl vzpomenout na názvy. :-) No dal mi to, ale řekl, že si to mám ve vlastním zájmu ještě projít.
Po mně byl ještě jeden borec, vytáhl si taky geometrii kol a vyhodil ho na to.
A pak přišly osudný jízdy. Jeli jsme až druzí, vypadalo to všechno v pohodě, instruktor autoškoly mi dával nenápadně posunky, že mám třeba vypnout blinkr a tak... po stránce ježdění snad bez problémů, nechcípá mi to, rozjíždět se umím, používat ruční brzdu taky... Na konci jsem se však dozvěděl, že jsem nedal přednost zprava, respektive se nepodíval doprava z vedlejší a vjel do křižovatky, jakoby jsem byl na hlavní. No ne, že bych si na to pamatoval, asi jsem někde přehlídl značku. :-/ Uznávám, že to je zásadní chyba, ale co nadělám. Tak snad příště, musím si dávat víc bacha. Opravná jízda stojí 800 Kč, to ještě splaším. :-) Hlavně to udělat.

Žádné komentáře: