30.5.07

Usambara to má za sebou

Tak mi dnes umřel druhý sklípkan, tentokrát Pterinochilus murinus "Usambara" ve 4. svleku. Škoda, na tohoto jsem totiž byl celkem zvědavej. :-( Nevím, čím to mohlo být, vlhkost i teplotu měl správnou, v krabičce ani na pavoukovi jsem nenašel žádné roztoče, plíseň či jiné příznaky nemoci, které bych byl schopen rozpoznat... prostě pavouk jen ležel, nožičky pod sebou a ani se nehnul.
Obávám se ale, že k úhynu došlo po konzumaci cvrčka, kterého jsem mu dal před 2 dny. Koupil jsem novou krabičku malých cvrčků a všechny pavouky jimi nakrmil. Mohl být nemocný nebo něčím napadený a přeneslo se to na pavouka. Takže se teď strachuju, jestli se něco nestane i jiným pavoukům. :-(
Možná se zdá, že to není normální, že mi umírají tolik pavouci. Ale bezobratlí jsou něco jinýho jak pes nebo jiný savec, na těch můžete vypozorovat podivné chování. U sklípkanů ale ne - večer to běhá a ráno je to mrtvý. Koneckonců pátral jsem, co by to tak mohlo být a vidím, že se záhadnými umrtími mívají problémy i zkušenější chovatelé.

Žádné komentáře: