13.11.07

Bojler je mrtev, ať žije bojler!

Před měsícem jsem psal o tom, jak se nám podařilo díky bojleru vytopit půdu a promáčet stěny. Ty dodnes ještě nejsou suché, zbývá ještě jedna stěna. Holt teď v zimě, i když se topí, to schne hodně blbě.
Mno a před pár dny u nás byl instalatér, který nám bojler nainstaloval nový - trvalo to skoro celý den; ono se toho moc nezdá, ale musely se dělat na míru nové trubky pro nový bojler atd. Stálo to celkem 10500 Kč, takže po koupi notebooku celkem rána a jsem zadluženej, ale to se nějak spraví.
Starý bojler byl macek, vytáhnout ho po příkrých schodech ze sklepa byl problém i pro 4 chlapy. Na štítku bylo napsáno, že váží 110kg, voda byla samozřejmě vypuštěná. No a protože by byla škoda ho jen tak vyhodit, rozhodl jsem se ho na vlečce odvést vedle do Sokolnic do sběru. Musel jsem to rozřezat a vytahat nekovovou izolaci, takže se naskytla možnost podívat se, jak vypadá bojler pod pláštěm. Toto je ten náš 20-letej chudáček:
Taky jsem se chtěl podívat přímo do bojleru, zespoda jsem to otevřel... uvnitř byl prorezivělej šnek, kterým pak utíkala voda do topení a proto nás to zatopilo. Lidi, to byste nevěřili, co může být v bojleru za svinstvo - na dně se totiž usazovala rez, takže za ty roky tam bylo dobrých 20 kilo rezavýho bahna. Ve sběru mi taky navážili 127kg, takže o 10 kg víc, než bylo napsáno na bojleru, a to jsem ještě kus toho bahna vyhodil... no vyfotil jsem to v té popelnici pro představu taky... todle "filtrovalo" vodu, kterou jsme roky používali na vaření i na pití. Brr.Vypadá to jako ho*no, ale je to fakt rezavý "bahno". :-)

Tak teď máme bojler novej, snad to nějakou dobu vydrží. Záruku to má na 5 let, instalatér řekl, že to vydrží tak 6. :) Že se dneska ty bojlery už tak kvalitní nedělají. I když nevím nevím, jestli ten náš starej bojler už taky nebyl 10 let v důchodu. :-)

Žádné komentáře: