13.12.06

while (1) skola.programuj();

Jak už jsem si kdysi stěžoval, jsem teď ve fázi projektů do školy. Momentálně doděláváme vektorový editor - klienta, který je napojen na prostorovou databázi Oracle, kam se ukládají jednotlivé objekty a pak se díky ní dají jednodušše dělat operace jako průnik, sjednocení, zjištění délky obvodu, obsah atd. V tomto projektu jsem měl na starost GUI (= grafické uživatelské rozhraní); vždycky jsem dělal v programech střeva a vzhled si nechal někdo jinej, tak jsem to teď zkusil já. Programovalo se to v Javě, konkrétně jsem to udělal v AWT. Pravda, je to starší záležitost a GUI pak nevypadá tak dobře, šlo však o to si zkusit, jak se to dělá, příště můžu dělat vzhled v něčem jiným. Potřeboval jsem se hlavně Javu a jak na grafické uživatelské rozhraní v ní naučit během dvou týdnů. :-), tak jsem neměl čas na hrátky se Swingem. Díky Pavlu Heroutovi a jeho učebnicím Javy jsem to snadl zvládl. Vykreslování už měl na starost někdo jiný, ten si do toho vložil canvas ve Swingu. :) Ale funguje to.
Pravda, je tam toho spousta co vylepšit - tlačítka ne s nápisem, ale s obrázkem, nějaký to zarovnání, prostě ještě o něco větší uživatelská příjemnost. Ale doufám, že na těch 14 bodů (z 20) to bude na zápočet stačit.
Zítra máme z toho projektu obhajobu, ještě tomu nějak zprovozním to menu nahoře a snad už to bude všechno, zítra před ní ještě vyladím pár věcí a to by bylo, aby nebylo!

Po tomto se hned vrhám na SIN - Inteligentní systémy. Protože je to můj magisterský obor, tak bych se tomu mohl věnovat, ne? :-] Do tohoto předmětu musíme naprogramovat nějakou neuronovou síť ve Squidu (Devs)! No učím se ten Smalltalk z Root.cz, snad to do týdne stihnem, bude to hrůza. :-( Dělám na tom s kámošem, snad bude chytřejší než já. :-)

No a po Smalltalku se vrhnu na HSC a naprogramování údajně nějakýho mediánu a bubble sortu pro výpočet z nějakýho vzorku signálu, to samý zvlášť v Céčku a pak ještě ve VHDL, to druhý bude maso, protože programování hardwaru není moje parketa. A pak konečně... zkouškový. :->

Je toho prostě moc, ale já to zvládnu, dycky jsem to zvládl! :) Takže pouštím DJ Tiësta a vrhám se na Javu.

Žádné komentáře: