10.12.07

Změna fontu GUI ve Firefoxu

Občas si hraju se vzhledem svýho počítače a aplikací (nemám ale rád moc barviček a milióny efektů, jsem spíš minimalista) a přemýšlel jsem, jak změnit font GUI (tzn. ne fonty webových stránek, to jde změnit normálně v nastavení) ve Firefoxu. Nastavení GTK to ignoruje, je tedy třeba nastavovat font jiným způsobem.
Pátral jsem po netu a zjistil jsem, že je to možné pravou souboru ~/.mozilla/firefox/[hash].default/chrome/userChrome.css. Tento soubor musíte buď vytvořit sami a nebo ho zkopírovat odněkud ze systému. Editace tohoto souboru probíhá jako obyčejná editace CSS. Můj kompletní soubor využívající písmo Calibri (ano, to je to default písmo ve Vistách, ale je prostě hezký, moderní) ve velikosti 9 pixelů:
@namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul");
* {
font-size: 9pt !important;
font-family: Calibri !important;
}

Pozor, ta hvězdička před levou { tam opravdu patří!

Jinak více informací se dá najít třeba tady: http://www.mozilla.org/unix/customizing.html

Žádné komentáře: