26.6.07

Útěky sklípkanů

Za poslední týden mi zdrhli 2 pavouci. Nejprve Pterinochilus murinus, kterému jsem pootevřel plastovou krabici, aby se mu trochu vysušila (pod ni jsem dal topnej kabel). Krabici jsem si dal k počítači, abych na to viděl, kdyby chtěl pavouk vylézt. Celý večer se ani nehnul a byl zalezlý ve svém hnízdečku. Pak jsem si na 2 minuty odskočil, krabici přivřel, ale asi málo, protože po návratu jsem nemohl pavouka najít.
Tak se dívám, jestli se nějak víc nezakopal, ale bez úspěchu. Začal jsem ho hledat po pokoji, dívám se na stěny, do škvír, opatrně zvedám oblečení atd... a nic. Tak si lehám s tím, že nějak tu noc, kdy okolo mě běhá toxicky nebezpečnej a agresivní pavouk, přežiju. Ještě jsem se naposledy mrknul za hlavu do škvíry u peřináče... a vida ho! Tak jsem ho pomocí krabičky, listu papíru a vařečky dostal ven, nebezpečí zažehnáno.
Včera mi utekl další pavouk - Lasiodora parahybana. Ten naštěstí tak agresivní a jedovatej není a hlavně je celkem velkej, takže jsem ho našel brzy. Utekl mi, když jsem krmil pavouky a odstranil jsem z jeho terárka všechny ty krabičky. Víko se pak nadlehčilo a trochu nadzvihlo a ta škvíra už pavoukovi stačila, aby se protáhl. Odchyt byl celkem snadný.

Toto mě ale vždycky překvapí - pavouci už mi předtím párkrát utekli, poučil jsem se z té chyby a podruhé mi ten pavouk už stejným způsobem neutekl. Jenže jak se přesvědčuji, způsobů útěku je pořád stále víc a víc. :-) Zkušenosti se hodí... Jen jsem zvědavý, až mi zdrhne Tapinauchenius gigas, to je neuvěřitelný blesk, krabičku přeběhne tam a zpátky, ani si toho nestihnu všimnout. :)

Žádné komentáře: