26.6.07

Pavouček na věčnosti

Tak mi umřel další pavouk - Hysterocrates gigas ve 3. svleku. :-( Je to podzemní pavouk, špatně se tedy určuje, jak se má dobře a co dělá. Potřebuje vyšší vlhkost, údajně 80-90%, což ale zase vede k vyšší pravděpodobnosti výskytu plísně. Zvlášť v nevětraných podzemních chodbičkách. Smůla se nejspíš projevila a vybila se na mém pavoučkovi.
Předevčírem jsem si všiml, že je v terárku taková bílá kupka - viz fotka. Nejprve jsem myslel, že je to jen nějaká pavučina nebo plesnivějící mrtvolka zbytků cvrčka. Po dvou dnech tam ta kupka byla pořád, pavouk většinou zbytky potravy vynese nahoru na povrch, aby mu to tam netlelo. Začal jsem mít podezření, že je to ten pavouk a že umřel. Ani nepobíhal po chodbičkách, jak to dělává můj druhý H. gigas. Ještě jsem den počkal a dnes jsem pronikl pinzetou skrz lignocel, abych tu plíseň vytáhl. Normálně by se pavoukovi do jeho revíru rýpat nemělo, ale toto bylo celkem akutní. Mé podezření se potvrdilo. Z plísně už jsem moc nepoznal, jen náznaky nožiček, byl to můj pavouk.
I když se pro svoje pavoučky snažím dělat první poslední, někdy to prostě holt nevyjde. Druhému pavoukovi zkusím tolik nepřevlhčovat, ale zas bych nerad, aby trpěl na sucho. No uvidíme; doufám, že o žádného dalšího pavouka už nepřijdu.

2 komentáře:

Elissa řekl(a)...

Teda to je mi líto...
Já jsem byla teď u kamaráda na návštěvě a on má jednoho sklípkana, tak se mě bavilo na něj koukat, že jsem si říkala, že si taky pořídím. Ale asi by už pak u nás nebyly žádný pařby, protože by se sem všichni báli jít :oP

m1c4a1 řekl(a)...

Tak bys to nikomu neřekla, když už lidi dojdou, tak vidí, že je to schovaný za sklem a nic se nestane. :-)
Dívat se na jednoho pavouka je nuda, protože ve většině svýho času jen tak sedí a čučí. :-) Proto jich mám víc a vždycky se aspoň u jednoho něco děje. :)