11.6.07

TOKKO

Jak mám teď ty prázdniny, tak u mě sviští jeden film a seriál za druhým. Zaslouženě ale, přes rok se podívám tak na jeden film za měsíc. Dalším takovým seriálem byl japonský anime horror TOKKO.
Seriál má jen 13 zhruba 20-minutových dílů, takže se dá zvládnout za noc, tak jsem to udělal i já. Základem příběhu je masakr v Machidě, který se stal před 5 lety. Přežilo ho jen 12 lidí, mezi nimi je i hlavní hrdina příběhu Ranmaru. Ten vystuduje policejní školu s cílem vypátrat, kdo může za smrt jeho rodičů. Přežila s ním i jeho sestra Saya, která ze sebe dělá Ranmarovu matku a snaží se ho vychovávat jako malé děcko, z toho plynou komediální situace. Ranmaru vystuduje a dostane se do oddělení TOKKI, které se zabývá řešením různých případů.
Po pěti letech se ale objeví masakry znovu. Jak se ukáže, vrahy jsou lidé ovládaní parazity. Tyto "zombie" není ale možno zranit žádnou běžnou zbraní, ale pouze mečem a osobami v jiném tajném policejním oddělení zvaném TOKKO.
Ranmaru se postupně do této sekce také dostane a začíná hon na fantómy. Cílem organizace TOKKO je posbírat 108 dílů alchymistické kostky, která kdysi fantómy přivolala na svět a uzavřít tak bránu do jiné dimenze provždy. Z každého zabitého démona získá organizace jeden dílek. Bohužel, členové TOKKO jsou symbioti, míšenci mezi lidmi a fantómy a i oni obsahují každý dílek kostky.

Děj neprozradím úplně celý, jako navnadění stačilo. Musím ale říct, že mi přišlo, že byl děj ukončený v půlce, že jsem se hned díval na net, jestli je to opravdu všecko. Ano, jen 13 epizod. Popravdě přišlo mi to jako trošku slabší anime, ale jako taková oddechovka na sobotní večer se to hodí celkem dobře. Krev stříká horem dolem, vzduchem lítají usekané hnáty, ale není to horror, z kterého by běhal mráz po zádech. Navíc je zlehčovaný komediálními scénkami, kdy se plachý Ranmaru snaží poprvé randit, pak má okolo sebe kolegyň hodně, kamarádi se vztekají, že to není možný apod.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

wow, jaký super meč.. :D

Anonymní řekl(a)...

http://www.cyberspace.cz/node/discussion.php?ident=10938&1189284771

O nejlepsim anime serálu ;-P Ale ma to 167 dvacetiminutovych dilu, takze tohle za noc nedas ;)

m1c4a1 řekl(a)...

Co jsem se díval do Googlu, tak mi to žánrově přijde jako něco, co by mě moc nebavilo... takový až moc pohádkový.