2.7.07

Statistika nuda je?

Již něco přes rok poslouchám internetové rádio last.fm a poctivě scrobbluji naposlouchané tracky. Mnozí nemají "čuch" na to, k čemu to sbírání údajů o naposlouchané hudbě je dobré. Vysvětlení je celkem jednoduché, i když každý tam může najít zajímavějšího něco jiného. Díky té statistice dokážete celkem přesně říct, co posloucháte, zaměřit se na podobné umělce a tím se vám dostane váš oblíbený styl hudby víc pod nos, objevujete speciálnější zákoutí hudebních žánrů atd. Já třeba dřív měl rád "instrumentální hudbu". Pak jsem objevil "meditativní hudbu" a díky poslouchání tohoto žánru jsem zjistil, že existuje něco jako žánr ambient, dalším posloucháním jsem zjistil, že mi nejvíc imponuje dark ambient. A tak to jde se vším. Znal jsem skupinu Kraftwerk, ale o příbuzném žánru post-rock či krautrock jsem se dozvěděl až díky poslouchání podobné hudby na Last.fm.

No a abych to moc nezakecával: objevil jsem zajímavé stránky lastgraph.aeracode.org, které dokáží udělat pěkné obrazce časových os s vámi poslouchanou hudbou, čím více jste daného umělce poslouchali, tím více je v časové ose dominantní. Jeden obrázek je lepší, než tisíce slov, takže takhle nějak to vypadá - vygeneroval jsem graf z mé poslouchané hudby za poslední měsíc, graf z celého roku by tu na blogu nešel vidět:

Možná to tady tak nevyniká, ale v delším časovém úseku můžete vidět, jak se mění váš hudební vkus a kvantum naposlouchané hudby. A vypadá to hezky. :-)

Žádné komentáře: