23.7.07

Rolling Stones 2007 - pohled ze zákulisí

Včera se v Brně na BVV odehrála významná hudební událost - přijeli tam slavní dědouši Rolling Stones, aby zahráli svým fanouškům. Já jejich hudbu sice neposlouchám, ale jel jsem tam dělat security brigádu.
Nebyl bych to já, abych hned na začátku něco nepopletl. :-) Sraz jsme měli mít ve 14:30, takže jsem si pořád a neustále opakoval, že musím jet z domu busem ve 12:30, až se mi podařilo v těch 12:30 čekat už u BVV. :-) Naštěstí jsem se díky kámošovi dostal dovnitř dřív a "vyfasoval" jsem celkem VIP místo na hlídání (bál jsem se, že budu zas někde v dálce u plotu a neuvidím nic), a to přímo v zákulisí pódia, kde se mělo hrát. Za úkol jsem dostal hlídat kytary Rolling Stones, nikdo krom pár jedinců se speciálními kartičkami na ně nesměl sáhnout.
Takže díky této pozici jsem viděl, co vše se děje v zákulisí. Byl to tam děsnej fofr, desítky beden s různým nářadím, pod pódiem stovky kabelů, blikající diody počítačů, všecko muselo ladit a být tip ťop. Občas jsem prohodil (anglický) slovo s nějakým členem týmu... zajímavá grupa lidí. Polovina z nich byla potetovaná a celkem extragavantně oblečená, jeden z nich mi prostě chtě nechtě připomínal díky svýmu namelírovanýmu účesu a hodně volnýmu oblečení těhotnou 40-letou ženskou. :)
Zjistil jsem taky zajímavý detaily - třeba že struny na těch kytarách mění vždy po každým koncertu nebo že jedna kytara má cenu cca $100000!
Pak se začali po čtvrté hodině sbíhat lidi. Bylo to zajímavý sledovat - od brány, kde dostali lístek, se hnali jako o závod místu, kde je pouštěli jiní securiťáci po ovázání ruky růžovým páskem až k pódiu, od tohoto místa zase závod o nejlepšího fleka u pódia. :-) A všichni na sobě trička s vypláznutým jazykem, "logem" Stounů...
Po nějaké době začala hrát v mírném dešti kapela The Charlatans. Hráli cca 45 minut, leader byl takovej emouš s vysokým hláskem a patkou přes oko, ale jako celkem v pohodě myslím (i když tuto hudbu vůbec neposlouchám, Stouny taky ne, ale koncert naživo je něco jinýho).
Po nich se strhl v zákulisí další frmol, protože se stage předělávala pro Stouny. Mě postavila jejich ochranka kousek bokem, abych nezavazel, když se bude lítat pro kytary a zpátky (člověka to normálně nenapadne, že během koncertu vymění snad 10 kytar :-) Prostě se nesmělo na nic zapomenout, všechno muselo být dokonalé. Dokonce i schody tam utírali, aby na nich náhodou nějakej zpěvák neuklouzl. Zakázali nám taky používat mobily, takže z toho jsem fotky neudělal, stejně jsem stál na nevýhodném místě a ten můj 2Mpx foťáček v mobilu tak dobrej není. Ale něco málo jsem pak ze samotnýho vystoupení nakonec viděl.
Pak naběhli Stouni jako zamlada na pódium a začal koncert. Pobavilo mě, jak se o Micka Jaggera tak moc starali - když v zákulisí někam šel, tak i když tam světlo bylo, stejně mu jeho obsluha ještě svítila pod nohy baterkama, aby nááhodou do něčeho nešlápl. :-)
Pak koncert skončil, Stouni se odebrali do pavilónu G a pódium se ihned začalo uklízet. Vlastně už během předposlední písničky skládali do beden nástroje, které už nebudou třeba. Po koncertu ale začali všechno hned sklízet, návštěvníci odešli (i když ty zbývající jsme museli vytlačit, naštěstí až na pár opilců nebyl problém), zbyly jen hromady kelímků od piva. Když jsme u těch cen, jídlo se prodávalo za žetony, jeden stál 23 Kč. No a když bylo pivo za 2 žetony, klobása za 3, tak si dokážete představit, že levno tam nebylo. Navíc díky malému zájmu o vstupenky se snažili nahnat prachy, jak to jen šlo, bylo třeba zakázané si do areálu nosit svoje vlastní pití. Přijde mi to hodně hloupé.
No a pak se jelo domů, nohy a záda jsem měl z toho 11-hodinového stání odrovnaný. Ale jako zážitek fajn. :-)

Ještě přidám pár fotek, co jsem tam stihnul udělat, kvalita nic extra, ale pro představu postačí.
Tak toto jsou ty slavné kytary.

Další regál.

A tady je ta "moje sbírka" pěkně pohromadě.

Detail na jednu "skleněnou" průhlednou kytaru.

Vedle byly ještě kytary Keitha Richardse.

Toto jsou ještě jednou nářadíčka K. Richardse.

Takhle to vypadalo pod pódiem.

Tady je pár zaměstnanců.

Pohled na pódium, vpravo si všimněte Macintoshe! :)

Tak na tomto stroječku (a nejen na něm) se zpracovával zvuk ze všech nástrojů.

A tadle "složitá bedna" měla taky něco na starosti. :-)

Pohled nahoru na tu obří konstrukci, co tam postavili.

A ještě jedna fotka té konstrukce zezadu.

Brány otevřeny, příval návštěvníků začíná. Škoda, že nejde vidět ten fofr, s kterým se hnali ke vstupnímu bodu vpravo.

A takhle to vypadalo za pár hodin.

Tady hráli The Charlatans.

Je po koncertu a všecko se balí. Ten pán v černým vpravo byl ten hlavní boss, co měl všecko se stejdží na starosti.

Další záběr z rozdělávání těsně po koncertu.

Další záběr té majestátní konstrukce, tentokrát zepředu.

Takovej bordel zbyl po návštěvnících, nechtěl bych to uklízet.

Ceník z jedné trafiky, co byla od pódia celkem dál, takže tu bylo celkem levno. :)

No a toto je rozpis koncertu, co mi tam v zákulisí dali. :-)

Žádné komentáře: