26.7.07

Valknut a diakritika

Pro Linux moc DC klientů není a už vůbec žádný tak kvalitní, jako StrongDC++ pro Windows. Většina z nich je založena na ne moc aktualizované knihovně dclib. Jedním z nich je i program Valknut. Tento používám já a jsem s ním až na pár výjimek spokojen.
Co mi však dlouho vrtalo hlavou a s čím jsem spokojen nebyl, bylo stahování souborů s diakritikou. Když jsem zkusil něco stáhnout od uživatele s Windows, co měl pojmenované s diakritikou, končilo to hláškou File not exists a stahování nezačalo. Valknut sice má možnosti nastavení kódování jak pro "náš" výpis souborů, tak pro určení kódování vzdáleného uživatele, ale i přes veškeré čachry s tím se mi nepodařilo soubory stáhnout. Až doteď.
Takže jak jsem to udělal? V prvé řadě je třeba nastavit kódování samotné aplikace - to jsem neměl, počítal jsem s tím, že jako ve většině programů si s tím Valknut poradí automaticky. V Předvolbách vyberte GUI > Obecné a jako Font aplikace vyberte něco, kde se vám bude dobře v testovacím okénku zobrazovat diakritika. U mě je to např.: Times New Roman,11,-1,5,50,0,0,0,0,0. Viz obrázky:
Teď pokud od někoho stahujete (vyberete Prohlédnout soubory uživatele), musíte odhadnout kódování dotyčného. Stačí stáhnout nějaký soubor s diakritikou, jestli to nepůjde, je třeba změnit nahoře položku Encoding. Většina uživatelů používá Windows, nastavte si tedy kódování na CP 1250. Volbu Remote jsem nechal na DEFAULT.
Nyní už se mi podařilo stáhnout i soubory s diakritikou. Snad tento drobný návod pomůže někomu, kdo měl podobný problém jako já.

Žádné komentáře: