30.7.07

Bombus - Jabber přes mobil

Jak už někteří vědí, koupil jsem si před pár týdny nový mobil - Sony Ericsson W810i. Jsem s ním moc moc spokojenej, akorát teď začíná blbnout kabel ke sluchátkům/anténa, vypadá to, že je naštípnutej. :-( Zatoužil jsem však po té pověstné internetové mobilitě a zkusil jsem se připojit k netu. Ne, že bych dřív k netu přes mobil připojenej nebyl, ale bylo to na Siemensu C55 a ten zvládal tak leda WAP.
Připojení je celkem snadné, i když jsem to dost dlouho na těch stránkách Vodafone hledal. Prostě se musíte proklikat k výběru svého mobilního telefonu, pošlou vám "chytrou" SMSku, která vaše připojení nastaví sama. Cena za traffic je 6 haléřů za kB (což je oproti 68 haléřům za kB přes WAP slušný).
Samozřejmě s tím nesurfuju po všemožných stránkách s obrázkama, na to to připojení opravdu není. Ale našel jsem využití, které mi přijde celkem vhodné: instant messaging. V mém případě přes Jabber. No a nejlepší Jabber klient pro mobil, o kterém jsem se dočetl, je Bombus.
Ovládání mi přijde celkem fajn, program jde spouštět "na pozadí", o příchodu zpráv informuje pro někoho protivné ICQ-ovské "o-ou". Zprvu jsem měl strach o přenesená data. Při prvním přihlášení k účtu program samozřejmě musí načíst celý roster (= kontakty), ty ale má pak uložené v paměti a pak už provoz tak velký není. Pokusem jsem zjistil, že zalogování a odhlášení (mám cca 25 kontaktů) mi sebere cca 8-9kB, to je cca 50 haléřů. Zprávy zabírají pár kB a keepalive pakety se posílají defaultně po 200 sekundách (jde to nastavit). Prostě není třeba se bát, že nechám puštěnej Jabber a pak se nedoplatím (pokud mi přes to někdo nepošle pár stovek kB textu, že).
A mimo jiné můžu psát přes ten Jabber na Twitter. :-)

Žádné komentáře: