30.12.08

Shrnutí roku 2008

Konec roku se blíží, tak abych si udělal nějaké shrnutí (a napsal více příspěvků za prosinec, než jen jeden :-), sepíšu tu měsíc po měsíci, co mě letos potkalo.
Leden
Zkouškové období. Protože mi hrozilo vyhození kvůli předmětu teoretická informatika, nedělal jsem ten měsíc skoro nic jiného, než že jsem se učil na ni.
Únor
Teoretická informatika nevyšla, následoval vyhazov ze školy v posledním ročníku magisterského studia. Čímž se celkem změnily vyhlídky minimálně na následující rok. Objevil jsem Facebook.
Březen
Nic závažného se ten měsíc nestalo, dával jsem si oddech od školy a od všeho. Překládál jsem knížku Migrating to IPv6.
Duben
Shánění práce, první pohovory. Celkem jsem koukal, jakej je o informatika všude zájem. Nakonec jsem získal práci jako programátor v AVG Technologies, kde jsem se spoludílel na tvorbě Linuxové verze antiviru, programoval jsem v C++.
Květen
První měsíc skutečné práce, jiné než zametání a sečení trávy. :-) V AVG se mi líbí. Navíc mám celkem pravidelný životachod, navštěvuju pravidelně posilku, kickbox, dostávám se do formy. S lidma od kickboxu jsem byl předvádět kickbox na workshopu capoeiry.
Podařilo se mi smazat obsah celého diskového oddílu, nejhorší byla ztráta 200 stran překladu knihy Migrating to IPv6, který jsem dělal celkem dlouho. Neúspěšné pokusy o obnovení, žádné aplikace nedokázaly vytáhnout data ven.
Také jsem byl na Animefestu, několikadennímu maratonu plného anime filmů.
Červen
Arena Cup 2008 - můj první kickboxový turnaj. Zúčastnil jsem se dvou turnajů, v lightcontactu a fullcontactu. Fullcontact jsem prohrál, vyfasoval jsem zkušeného chlapa s 15-letou boxerskou zkušeností. V lighcontactu jsem získal 1. místo.
Firemní "školka v přírodě" aneb teambuildingová akce AVG. Konala se v hotelu Orea u Devíti skal v Čechách. Kousek odtamtud jsme měli kdysi školní výlet, nostalgie! :-) Vyzkoušel jsem si poprvé lezení na stěně a paintball.
Červenec
V AVG jsem dostal padáka. Údajně kvůli tomu, že jim nevyhovovalo, že jsem hodlal od září dál pokračovat ve studiu; kdoví, jaká byla pravda. Každopádně zkušenost velmi dobrá, jsem rád, že jsem tam dělal aspoň chvíli.
Podařilo se mi obnovit ztracený překlad, téměř low-level magie s daty na disku.
Také nás čekalo malování pokojů po loňském zatopení.
Srpen
Kamarád mi nabídl, že bych mohl dělat práci u něj ve firmě PDS. Přijal jsem, potřeboval jsem si však vytvořit živnosťák. Takže jsem od srpna živnostníkem. Následuje seznamování s C# .NET, Visual Studiem, Oracle, XML, SOAP... a pomalé pokroky v nové práci.
Září
Rozbil se mi notebook, což mě celkem zbrzdilo s prací, nakonec byla špatná RAMka a disk. Naštěstí ještě vše v záruce, oprava trvala cca týden.
Co se počítačů týče, rozhodl jsem se zkusit na pár měsíců Gnome.
Říjen
Věnováno programování, moc volnočasových aktivit jsem neměl. Nastoupil jsem i nově do školy, bohužel mi díky nařízení nového proděkana neuznali fůru předmětů, takže mám v podstatě stejně předmětů, jako kdybych normálně chodil do školy. Bojím se, jak to půjde s prací stíhat.
Listopad
Škola + práce. Hlavně v práci tlačí deadliny, jsem v tom začátečník, takže mi to nejde jako zkušenému programátorovi, celkem fofr, až mi z toho vlasy šediví. Nakonec se to nějak podařilo. Na nic jiného ten měsíc nebyl skoro čas.
Prosinec
Zasloužená výplata, co by mně měla vystačit tak 2-3 měsíce. Začínám se tedy naplno věnovat škole, projektů je kopa, některé mi uznali, některé ne.
Taky svátky, Vánoce a tak... proletělo to, ani jsem si skoro nevšiml.
Takže to byl můj rok 2008. Celkem hektickej, ne moc úspěšnej, ale bohatej na některý zážitky, co jsem předtím nepoznal. Snad bude další rok lepší. :-)

Žádné komentáře: