4.11.06

Jeden jediný bit :-(

Ach jo, zase se ráno vzbudím, zapnu monitor a vidím, že je počítač seklej. Nejdříve jsem myslel, že to dělá nějaká nestabilnost v novým linuxovým jádře 2.6.18, ale udělal jsem si test paměti programem Memtest a zjistil, že mám jeden jediný bit v paměti vadný! :-(
Mám 3 paměťový moduly - 2x 64MB a 1x 256MB, dohromady tedy 384 MB RAM. Jo, na dnešní dobu je to prý málo, ale to leda tak pro hráče počítačových her nebo uživatele nějakých nestandardních nenažraných aplikací. Mně na tom běží aktuální operační systém svižně. No ale abych se vrátil k věci: 384 MB ≐ 3 221 225 000 bitů. A jeden jediný je špatně. Když na takové místo paměti sáhne aplikace, tak spadne, zatnu zuby a pustím ji znova. Když na takové místo ale sáhne operační systém a něco si tam uloží, je zle - zatuhne to a musím resetovat. :-(
Budu muset zjistit přesně, který modul to je (doufám, že nějaký ten starší 64-megový) a zkusit koupit někde nový. Problém je, že to je stará SDRAM, která už se asi jen tak sehnat nedá, protože se nevyrábí a existující kusy už mají všichni skoupený. :-| No uvidíme. Zatím musím vydržet.

Žádné komentáře: