27.11.06

První svlek

Dnes (eh, včera; to už je zas po půlnoci?) jsem ráno po půl deváté došel z pařby, zapnul počítadlo, udělal si rychle Cisco test (únava na mně byla znát - jen 74%) a mrknul do terárka. A co to vidím: v kokosové skořápce leží na zádech natažená Geniculka! Protože jsem už z knížky věděl, že svlek začíná tím, že se pavouk natáhne na záda, nezazmatkoval jsem, že jde o poslední minutky pavoučka. :-) Když má pavouk umřít, tak skládá nohy pod sebe.
Hned jsem začal být nervózní, vypnul jsem rádio, aby byl klid (no asi je to blbost, ale prostě... :)) a každou chvilku se chodil po špičkách dívat, jak to probíhá. Jo, taky jsem vytáhl toho cvrčka, co tam měl už týden a ani se ho nedotkl; to aby ho neokousal, pavouci jsou při svleku měcí (ty jo, to je slovo, jak se to píše? Měccí? Měkcí?), dokonce i chelicery jsou ohebný. On jen ležel a ležel... a na mě začala padat únava. Pak jsem to vzdal, šel si lehnout, za nějakou dobu jsem se zase vzbudil, opatrně nakouknu do terárka a vidím, že pavouk už je svlečenej, vedle leží pomačkaná svlečka a pavouček si jen vedle odpočívá a pomalu tuhne. Šel jsem zase spát a pak se vzbudím a vidím, jak si pavouček vesele chodí po terárku, pěkně novej, chlupatej a o něco malinko větší... tak centimetr navíc má. I když... přeměřím ho pravítkem. :)) Kdysi měl v těle 4 cm, s nohama 6-7, teď je to v nohách 8-9.
Tak jsem zvědavej, jak se to bude vyvíjet dál. :-) Böhmička stále nic, ale už hrozně dlouho nic nejedla a zadeček jí začíná nějak tmavnout. Tipuju, že to jsou nový chloupky pod aktuální pokožkou, takže svlek by mohl být každým týdnem.

Žádné komentáře: