21.3.07

Cisco University Students Forum 2007

V úterý byla u nás na fakultě přednáška Cisco University Students Forum 2007. Přednášející měli asi hodinu zpoždění kvůli situaci na D1, zase sníh, kolony, havárky... jsme to nějak přetrpěli díváním se na Videoprocházku pro FIT (protože posluchači nebyli jen z FITka, ale i z FEKTu a jiných fakult), pak přišli a přednáška začala.
Měla 4 části, v první byla spíš takovej PR "kec", jak je Cisco fajn a do čeho všeho dělají a co nabízí... Druhá část byla o Cisco NetAcademy, což je školení o sítích (samozřejmě s důrazem na zařízení Cisca, ale znalosti se pak hodí všude), součástí NetAcademy jsou i naše předměty na fakultě CC1-CC3, které zahrnují kurzy CCNA1-CCNA4 a které dělám i já. Takže v podstatě nic extra nového jsem se nedozvěděl, jen o dalších kurzech, jako CCNP a kurzech zabývajících se bezpečností, bezdrátovými sítěmi, voip apod. A taky že můžeme studovat v zahraničí, vydělávat si tam a další věci, který jdou mimo mě... na nějaký roční stáže v Nizozemí nemám povahu. Co se mi líbilo, že u některých dalších možností vzdělávání Cisco vyžaduje, aby student dostudoval, že to není jak jiný firmy, který by nejradši studenta vytáhly ze školy, aby u nich pracoval na plnej úvazek.
Třetí část se mi líbila nejvíc, týkala se počítačové bezpečnosti a řešení Cisca. V této části jsem poznal, že i když mám za sebou skoro 3 roky teorie se sítěmi + něco málo předtím, tak že vím o světě sítí úplnej prd. Že to TCP/IP, směrování, VLAN, nastavování switchů a routerů, to je úplnej základ... že síťování na té "vysoké" úrovni ve velkých společnostech je megavěda, všemožný složitý algoritmy filtrování, řešení problémů jako DOS, autentizace atd. atd. Prostě mě to ale nadchlo, mám se toho asi ještě dost učit. :) Věděl jsem, že nevím zas moc, ale tady jsem poznal, co zhruba nevím.
Čtvrtá část byla prezentace jedné firmy, co byla partnerskou společností Cisca, tak tam dělal přednášející "nábor" nebo spíš reklamu, kam bychom se mohli podívat. Uvidíme, třeba jednou budu dělat síťový řešení pro Škodovku. :-D
Celkově trvala přednáška tak 3 hodiny, už jsem měl předtím dost z jiné 3-hodinové přednášky, tak jsem se odpotácel domů. Přednáška bude určitě na videoserverech naší fakulty nebo snad i tady (z naší fakulty to asi nebude nic moc, protože v místnosti E105 je zabíranej jen přednášející, ne plátno, pokud vím).

Žádné komentáře: