16.3.07

Natáčení s pavoukem

S kámošema už od gymplu točíme nějaký naše amatérský filmy. Začínalo se v hodně primitivních podmínkách, s každým dalším filmem rostou zkušenosti i technický vybavení; teď je kamera připojená k notebooku na placu nutností. Osobně se v nejnovějším filmu moc neangažuji, ale co jsem viděl, tak tomu rejža dává celkem zabrat. Nový film se má jmenovat Probuzení, je o probuzeném upírovi (kupodivu), má být dlouhý "jen" 20 minut (kvůli zařazení do soutěže), ale natáčení už trvá několikátý týden (točí se hlavně o víkendech).
Byl jsem požádán, jestli bych nezapůjčil nějakýho svýho sklípkana na jeden záběr, kdy po upírově rakvi leze velký pavouk. Tak proč ne. Scéna se měla točit 14 dní zpátky, ale onemocněl jsem, tak se točila teď. Jenže ouha, A. geniculata, která je mým největším pavoukem a kterou jsem tam chtěl vzít, je už přes 2 týdny ve své skořápce zapavučinovaná a čeká na svlek. Takže tu jsem rušit nechtěl. Vzal jsem tedy 2. největšího pavouka (L. parahybana), dojel do Šlapanic, kde se točilo a udělali jsme pár efektních makro záběrů, jak pavouk leze po rakvi. Problém (hlavně pro pavouka) byl ten, že se scéna točila ve sklepě, kde byla celkem pěkná kosa, pára nám šla od pusy, odhadem tam bylo tak 10˚C. Po zhruba půlhodině natáčení jsem viděl, že má pavouk dost, že se začíná malátně pohybovat, pletl nohama, i vykopávání chloupků ze zadečku mu dělalo problémy. To už jsem ho tedy vzal a rychle s ním ven na sluníčko a pak busem zpátky domů... zasloužil si pěkně obalenou krabičku výhřevným kabelem, chudáček promrzlej. Ale snad se záběr povedl a bude film hezky zdobit.

Žádné komentáře: