28.9.06

Access key ve Firefoxu 2 a flash player 9 pro Linux

Access key a Firefox 2 RC1
Access key slouží k snadnějšímu ovládání webových stránek, zvláště ovládání webových formulářů. Do verze 2 to ve Firefoxu fungovalo tak, že jsem stiskl Alt + příslušnou klávesu a provedla se určitá akce. Od verze 2 výše mi tam tato funkce chybí a vyvolává se nabídka menu.
Přišel jsem na řešení - v about:config nastavit položku ui.key.generalAccessKey na 18 (tj. klávesa Alt). Pak ale nebude fungovat klávesová zkratka pro dostání se do menu na hlavní liště přes Alt. To jde upravit pomocí editace položky ui.key.menuAccessKey, která se nastaví třeba na 224 (klávesa Win). Vše platí pro Firefox pod Linuxem, nevím, jak se to chová pod Windows.
Postupoval jsem podle těchto stránek.

Flash Player 9
Už dlouho čekám konečně na Flash verze 9 pro Linux. Zatímco ve Windows bez problémů, na Linux Adobe, která Flash vyvíjí, pěkně kašle a máme pořád verzi 7. Nejvíc to naštve na stránkách, jako třeba metacafe.com, kde místo videa dostanu hlášku, že si mám stáhnout novější verzi pluginu. Kdyby nějaká existovala...
Nyní se objevil článek informující o problémech s vývojem flash pluginu. Problémem jsou knihovny, konkrétně libasound.so a libstdc++.so, které bývají na různých linuxových distribucích různé. Takže to vypadá, že než to programátoři Adobe vymyslí, bude to nějaký ten týden trvat. :-/ Kdyby to tak dali open source... ale néé. :-P V open source světě je vyvíjena alternativa Flashe pod jménem Gnash; uvidíme, jak bude konkurovat a stíhat aktuální požadavky.

Žádné komentáře: