5.9.06

První řízení auta

Včera jsem zašel na první lekci autoškoly (teorie). Nejprve nějaký ty organizační věci, pak nám instruktor vysvětloval křižovatky, nějaký to instruktážní video. No skoro 2 hodinky to zabralo, ale líbí se mi to! A už zítra v 8:30 mám první jízdy! Sice to bude asi jen vysvětlování "toto je volant, toto je řadicí páka, ...", ale nevadí.

Dnes za mnou dojel děda, jestli bych si nechtěl zkusit jízdu v areálu, kde se seče tráva - nic tam nejezdí, nic a nikoho tam skoro neohrožuju. Tak proč ne. Dojeli jsme tam, sedl jsem za volant, nastartoval, zařadil, pomaaaaliiičku se rozjel a jezdil si tam na jedničku nebo dvojku dokolečka, učil se startovat (chcípalo mi to pořád - ty pedály jsou děsně citlivý! Člověk nechce, aby mu ten motor neřval, tak moc na plyn nešlape a ono to chcípne), nějakou tu jízdu pozpátku apod. Zaměstnanci, co tam pracovali na poli, si říkali, co za blázna tam jezdí pořád dokolečka, tak se jim to muselo vysvětlovat. :-D Pak jsem do toho zkoušel ještě zakomponovat blinkry (na ty jsem pořád zapomínal)...
No na první den myslím, že toho bylo až až. :-) Doufám, že mi to nějak přejde do krve a zautomatizuju to. 20 hodin jízd se mi začíná zdát hodně málo. :-)

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

20 hodin je malo to máš pravdu

Anonymní řekl(a)...

Jo 20 hodin je fakt málo, i proto je třeba dbát na to, jakou autoškolu si člověk vybere. Někteří známí mi říkali, že je třeba instruktoři brali do centra, což na jednu stranu je dobře, ale na druhou stranu stojí spíš člověk na semaforech a pořádně nic neodjezdí. Takže je potřeba hodně dobře vybírat.

Anonymní řekl(a)...

Jo, je to celkem málo hodin, ale i proto jsem si třeba vybral autoškolu v Havířově, kde je možnost jízd 4x či 7x týdně, čímž si to člověk rychleji osvojí. Navíc je možné dokoupit i další jízdy, takže se to dá v pohodě do zkoušek a poté i reálného provozu naučit.