28.9.06

Chcípání, zlobivá čočka a první projekty

Včera byl náročnej den - už ráno v 6 jsem měl jízdy. Byla ještě tma, tak jsem si poprvé zkusil, jak se jezdí, když jde houby co vidět. To byla pohoda, horší bylo, že mi nějak z nohy vypadl cit a tak 5x mi to při rozjíždění chcíplo. :-/ Chtělo by to nějakej simulátor doma, abych to mohl nacvičovat... jestli se mi to bude stávat u závěrečných zkoušek, tak sbohem řidičáku. Poprvé jsem se taky učil rozjíždět do kopečka za pomocí ruční brzdy. No spojka dostávala chudinka dost zabrat, todle bude problém...

Pak jsem si vyzvednul prachy za hlídání na mistrovství cestovních vozů a jel jsem do Brna vyřídit si šalinkartu. Nejprve jsem musel vyzvednout žákovský průkaz, který nikdo nikdy nekontroluje, jet s ním do školy, pak zase zpátky a až s ním jsem si mohl koupit šalinkartu. Takže jsem jezdil jak ucho hodinu tam a zpátky jen kvůli tomuto, navíc Brno je zacpaný kvůli rozkopanýmu Kolišti, tak to šlo pěkně pomalu. Instruktor autoškoly na to nadával taky, že takhle blbě se to dělá jen u nás, v zahraničí že se práce na takových komunikacích dělá přes noc.
Šalinkartu jsem teda dostal, baba mi ale vzala tu starou, vytrhla z ní fotku a zahodila... takže mám sice šalinkartu, ale platí až od října, jestli mě chytne do té doby revizor, tak jsem v prdeli. :-P

A pak hurá na přednášku. Nejprve počítačová grafika, ta mě zaujala. Problém nastal v půlce přednášky - promnul jsem si oko a nějak jsem si posunul kontaktní čočku, takže jsem na levý oko neviděl dobře a bylo to nepříjemný. Seděl jsem uprostřed přednáškovky a bylo mi trapný se uprostřed proslovu zvedat a dostat se z celé osazené řady studentama na toalety, kde bych si to spravil... tak jsem čekal hodinu až na další přestávku. Díval jsem se jen pravým okem. :-))
Potom ještě cvika z matiky (to bude peklo, tendle předmět) a pak úvod do pokročilých databází. Pak hurá domů!

A máme projekty!
Do předmětů počítačové grafiky a pokročilých databází už máme projekty, co mě čekají. Do pokročilé grafiky chci dělat s kámošem titulky k filmu. Občas natáčíme nějakej ten film a mít tam podobný efektní titulky by nebylo na škodu. Prostě taková ta věc, jak na obrazovku přilítne nějakej nápis, rozpadne se, rozteče, složí v nový nápis apod. A pěkně v OpenGL se to bude programovat. Jsem zvědavej.
Do pokročilých databází to bude haluzovější. Posuďte sami:

Implementujte aplikaci typu klient-server, která bude sloužit jako vektorový editor s demonstrací možností prostorových databází, respektive možností zpracování prostorových dat na serveru Oracle.
Klient: Java, nebo C++ (pro C++ není native rozhraní, je třeba obejít); Windows 32 nebo Linux x86; GUI; alespoň 5 typů různých grafických entit pro vlastní editaci; propojení s relačními daty (pojmenování, barva, typ čáry, typ výplně - implicitní, a další uživatelská data - definice a vložení uživatelských dat od tabulek po jednotlivé položky jen přes aplikaci klienta!); typické funkce grafického vektorového editoru (posun, změna velikosti, rotace, vložení, mazání, klon/kopie, změna parametrů - pro jejich provádění využít DBS Oracle); demonstrace operací nad prostorovými daty (alespoň 5, operace editace se do těchto nepočítají, využijte operací DBS Oracle, které jste v editoru nepoužili, vhodně motivujte uživatele, pro jejich vyzkoušení, doplňte komentářem, či jiným způsobem vhodně popište, jak se daná operace provedla, co měla za parametry apod.); nápověda; intuitivní ovládání.
Server: Stačí DBS Oracle, jinak ve vhodném programovacím jazyku implementujte rozhraní, které bude tvořit most mezi DBS Oracle a klientem. (DBS Oracle se musí použít za všech okolností.)

Tak jsem zvědav... budu se muset začít učit konečně tu Javu. :-) Ale snad se to stihne, výhodný je, že nám dali zadání tak brzo. Sice ještě nevím, co taková prostorová databáze představuje, ale dá se to aspoň naučit dopředu.

Žádné komentáře: