2.1.07

Jak sem rozjel poštovní server

Tak jsem konečně rozfungoval na naší kobylnické síti poštovní server. Použil jsem Postfix pro SMTP, na vybírání pošty přes POP3 popa3d.
Nebylo to ani tak moc těžký, sice zezačátku to drhlo kvůli nepochopení konfigurace, ale pak se vyjasnilo a šlape to, jak má. Uživatelé naší sítě budou mít krásný email uživatel@kobylnice.net. Já místo uživatel budu mít třeba m1c4a1 (nebudu to sem psát rovnou, protože bych velmi nerad čelil útokům spamu).
Ještě to chce doladit relay access, změnit welcome message, časem tam dát nějakou ochranu před virama či spamem a hlavně to chce disk, na který se ta pošta bude ukládat. Momentálně je na tom počítači necelých 400MB volnýho místa, to vychází na zhruba 20MB na každého uživatele, což není moc. Taky nějakej webmail tam doinstalovat, protože useři jsou lamky a nastavit a používat normálního emailovýho klienta je občas nad jejich síly.
A můžu jít spokojeně spát... sice jsem se moc nenaučil, s tím mi snad zítra pomůže kámoš, ale můžu mít fajn pocit, že jsem udělal něco pro tu naši internetovou komunitu, ne? :)

Žádné komentáře: